Strony

Czy wiesz że

  • Pomysł na biznesPomysł na biznes
    Można go znaleźć dosłownie wszędzie. Pomysły leżą na ulicy. Trzeba tylko wiedzieć gdzie ich szukać. Jeśli jednak dana osoba, jest osobą przedsiębiorczą, na pewno nie będzie miała żadnych problemów z …
  • Przedsiębiorczość zanikającaPrzedsiębiorczość zanikająca
    Młody przedsiębiorca przed wejściem na rynek często zastanawia się nad opłacalnością swojego biznesu. Podatki od towarów i usług, skomplikowane zasady opodatkowania, prowadzenie księgowości jednoosobowego przedsiębiorstwa i wiele innych formalnych elementów …

Ściąganie długów a media

Giełdy wierzytelności stają się obecnie coraz bardziej popularne, o ile można mówić tutaj w ogóle o jakiego rodzaju powodzeniu. To raczej konieczność związana ze ściąganiem długów, jakich w naszym kraju jest wiele. Jednakże owa giełda wiąże się również z aspektem medialnym. Zasadniczo bowiem podmiot prowadzący giełdę wierzytelności prowadzi jednocześnie listę dłużników, których zaległości finansowe podlegają obrotowi na tejże giełdzie. W ten sposób każda osoba, która ma dostęp do mediów, a przeważnie jest to internet, ma jednocześnie wgląd w listę dłużników, w kwoty jakie są oni winni swoim wierzycielom i ewentualnie w zasądzone postanowienia sądowe oraz wyroki. Bynajmniej taka sytuacja dla podmiotu zadłużonego nie jest korzystna. Nie wie on, w czyje ręce pójdą jego długi, a dodatkowo traci on wiele ze swej wiarygodności na rynku. Tym samym marka, na którą nieraz pracował przez długie lata, traci na wartości i widmo zakończenia działalności staje się realnym. Dlatego też giełda wierzytelności również w tym aspekcie jest skutecznym narzędziem zwalczania nieuczciwych dłużników i odzyskiwania długów. Jednakże o to właśnie chodzi, aby na rynku działali tylko uczciwi kontrahenci, którzy są wypłacalni. W ten sposób rynek ma szanse dynamicznie się rozwijać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>